Haritanın En Ücrâ Köşesi...

...Masidherya diye bir yer

5 Şubat 2010 Cuma

AH ŞU DETAYLAR


  Düşünüyorum da,hayatta bu kadar çok detay olmasaydı çok daha kolay olabilirdi birçok şey...Ya da ben detayları bu denli farketmeseydim,önemsemeseydim...Basit ama kolay bir hayat...Neden mi bahsediyorum? Detay adına ne varsa hepsinden...Mesela;

Telefon deyince akla tek bi telefon gelseydi.Sormamız gerekmeseydi ;
-Cep mi,ev mi?
bluetootlu mu ?
kameralı mı,kameralıysa kaç mp ?
değilse neden değil? 
mavi mi gri mi ?
3g destekliyor mu?
fiyatı pahalı mı?
şarjı ne kadar dayanır?
(bu soruları "Zeki Müren de bizi görecek mi :) ye kadar genişletebiliriz )
      Yani tüm bu özelliklerin olduğu ya da olmadığı tek bir standart telefon olsa,basit olurdu belki.Ama telefon almak (parayı ayarladıktan sonra ) ekmek almak kadar kolay olmaz mıydı? Öyle ya ;detaylar yok inceleyecek,sorular yok kafa yoracak..
     Bu arada kolaylık derecesini benzetmek adına ekmek almakla kıyasladım ama ekmeğin bile envai çeşiti olduğunu düşünürsek,kıyas yapacak bişi bulamadım.Suyun da değerleri var,sertliği mineralleri:) vs.. Kalmamış detaydan mahrum hiç bişey hayatta...Her detay sağladığı imkanların beraberinde,yeni meşguliyetler(her anlamda olabilir bu) de getiriyor.
     Ama benim canımı sıkan maddesel detaylardan çok,eylemsel,düşünsel detaylar..Şöyle ki;
"Ben geliyorum" dediğimde onun tek anlamı "ben geliyorum" olsaydı..Sadece öyle anlaşılsaydı.Düşünmeseydi karşıdaki ;
neden geliyor acaba?
şimdi mi gelecek,daha sonra mı?
beni görmeye mi geliyor yoksa bi işi var da ondan mı?
gelmek zorunda olduğu için mi geliyor yoksa gelmeyi istiyor mu?
(hatta biraz daha ileri gidersek ) Geliyorum dedi ama gelecek mi acaba?
   Gibi...Gelmekle-gitmekle falan bi derdim yok.Sadece daha "basit" bi örnek olsun diye seçtim.Hem ihtimalleri de kısa tutmak adına.Biraz düşününce farklı eylemlere farklı ihtimaller sıralamanız zor olmasa gerek..Anlatabiliyorum değil mi?Ama bana bunları düşündüren bu tür detaylar da değil..Evet bu tür detaylarla da başım dertte olabilir ama asıl anlatmak istediğim bunlar da değil:)
        Bugünlerde meşgul olduğum detaylar ise daha çok İngilizce ile alakalı.Bu ingiliz dilini kullanan milletler de detaysever olmalılar.Yani herşeyin bi detayı var ve ne acı ki istisnalar da kaideyi bozmuyor:) Detaylar,istisnalar,kurallar,kaideler...Hepsi anlaşmışlar,tutturmuşlar bi düzen( ya da düzensizlik) öyle kâh kendi etraflarında,kâh birbirlerinin etraflarında dönüp duruyorlar...Çalışırken çalışırken..Biyerden sonra,dönmeyi de bırakıyorlar hatta ve sanki pinball yada dxball oynuyorum gibi hissediyorum kendimi:) 
iç not:  Çalışırken de çok yorulduğum zamanlar pos sayarken( pos o paraların olduğu kutu), madeni paraları sayarken özellikle; paraları 40 haramilerin hazinesine benzetir,kendimi de Ali baba gibi hissederdim:) O paralar öyle büyürdü gözümde...Benzetme olsun diye değil,cidden öyle hissederdim.Bi an önce hazineden kurtulmak isterdim.Haramiler gelip kafamı kesmesin diye, malum:) 
         Neyse,ingilizce ile "detay" gibi sıkıcı bi hususta da olsa,bi ortak noktamız varmış neticede.Sahi,tüm bu detayları birbirine eklesek,dünyanın çevresini kaç kez dolanabilir? Ya da burdan köye yol olur mu...bilemem.Ama hepsini toplayıp "genel" bi torbaya koyup uzaya fırlatsak,çok daha sade,sorunsuz,dertsiz tasasız bi dünyamız olurdu muhtemelen.Onlar da artık uzayda birbirlerinin etrafında mı dönerler,birleşip bi gezegen mi oluştururlar,yoksa birleşmeyip galaksi yada samanyolu olalım mı derler keyifleri bilir:) 
       

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...