Haritanın En Ücrâ Köşesi...

...Masidherya diye bir yer

7 Şubat 2010 Pazar

"Yöneticilik" Kavramı

    Müco ben meşgul olduğum için yemeğini kendi hazırlayıp yemektedir.
Ben:  Ooo paşam, yoğurdu da unutmamışsınız hani:)
 İçnot: Malum bu erkek milleti genelde yemek hazırlamaya üşendiğinden,hazır yemeği bile ısıtmaz,alır bi ekmeği içine bi domates koyar ortadan ikiye ayırıp-doğramak vakit kaybıdır çünkü,çok işleri var nede olsa- öyle yarı oturur bi halde onu yer.Ama müco'nun öyle mükellef bi yemek hazırladığını görünce şaşırdım:) 
 Müco ; buyrun sultânım birlikte yiyelim..der ve ardından güler.
-Sultanla konuşurken öyle gülünür mü hiç?
-Ama ya padişah bensem...heee n'oldu cevap vermedin...
-Ben "paşam" dedim farkındaysan.
-Paşa büyüdü demek ki:)Ya da terfi etti diyelim.Sahi,hâlâ öğrenemedim niye "paşa çayı" diyolar açık çaya.
-Paşalarda sinir yapmasın diye çayı açık veriyormış da ondan öyle kalmış.Olabilir mi?
-Ben paşa olsam o çayı görür görmez sinirlenirim zaten:) öyle çay mı olur!
      Böyle devam eder gider...Yalnız bu diyalogda bişeye takıldım ister istemez.Müco'nun "ya padişah bensem"demesi..Eskiden padişah deyince "sorumluluk ve vakar sahibi kişi" portresi belirirdi gözümüzde.Şimdi ise padişah demek "her istediğini yapmakta özgür,istediği gibi davranabilen,dokunulmazlığı olan kişi"anlamına gelir olmuş..Sadece padişah da değil,mevki sahibi herkesi koyabiliriz "padişah" karakterinin yerine..
       Yönetici pozisyonundaki herhangi biri hakkında düşünürken,konuşurken,eleştiri yaparken;bulunduğu makamın ona sağladığı imkânlardan,getirilerinden dem vururuz genelde.Durum yönetici açısından da pek farklı değildir.O da sorumluluk ve görevlerinden ziyade,sahip olduğu yetkileri ve o yetkileri "hayatın her alanında kullanma" üzerine yoğunlaşmıştır çünkü.
      Ve yukarıdaki diyalogda da canımı sıkan şey; o yöneticinin kendinden alt pozisyondaki kişilerin yanında(ve kişilere karşı) kafasına göre,istediği gibi davranabileceği görüşünün her iki tarafça da kabul edilmiş olması...Yöneticilik kavramını ne zaman ve nasıl bu hâle getirdik( ya da getirildi) bilmiyorum ama, daha ne kadar yozlaştırabiliriz düşünmek bile istemiyorum.
     ( Ben burda genellemeler üzerinden yorumladım durumu.O genellemelere dahil olmadığını düşünen  bir avuç azınlıktansanız,üzerinize alınıp sitem etmeyin lütfen.) 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...