Haritanın En Ücrâ Köşesi...

...Masidherya diye bir yer

27 Aralık 2009 Pazar

Bir cevaptır bu yazı aslında...

                                              
Bi arkadaşım dedi ki geçen gün;
- İnsan neden yaşadıklarını,düşündüklerini herkesin okuyabileceği bi yere yazar ki? Ne gereği var yani,rahatsız etmez mi mesela senle benim şu anda konuştuğumuzu başka biri dinliyor olsa..Bloga yazmak da aynı şey bence..
     O zaman kısa bi cevapla geçiştirdim konuyu çok vakit olmadığı için.Ama içime sinmedi.Sonra uzun uzun düşündüm.Gerçekten onun dediği gibi gereksiz birşey miydi blog yazmak?
     İnternet kullanmaya başladığımdan beri birçok blogu ve bazı forumları takip ettim-ediyorum.
Yeri geldi bilgisayarımla ilgili sorunları bu forum ve bloglar vasıtasıyla çözdüm
Ördüğüm hırkanın modelini paylaşan,üşenmeyip anlatan bir blog yazarıydı...
Yemek yaparken işte olan annemi rahatsız etmeyeyim diye netin başına geçtim sorularıma cevap bulmak için.Yardımıma yetişen yine bi bloggerdı..
Canım sıkıldı bir iki kişiyi aradım biraz konuşalım diye ama ya ulaşamadım,yzamanları yoktu konuşamadık..Yine "birinci ağızdan insan hikayeleri" ne tanık olduğum yer bloglar..
Birşey alıcam mesela,nasıl bu ürün acaba,alsam mı diye karar veremedim.Ben sordum,forumlarda cevaplandı..o ürünü kullanan insanlar sağolsunlar deneyimlerini paylaştılar ki öğrenebildim..
Eski bi film vardı,çok aramama rağmen türkçe altyazılısını bir türlü bulamamıştım.Sadece ben istedim diye adını bile bilmediğim biri, bende var deyip ekledi foruma,izleyebildim..
      Saymakla bitmez,gerekli-gereksiz birsürü şey öğrendim bu blog ve forumlardan..Arama motorunuza birşey yazıp arattığında,karşına çıkardığı o kadar sayfayı arama motoru kendi kendine uyduruyor mu sanıyordun canım arkadaşım? Ya da video sitelerinde izlediğin o videoları birileri oraya eklemese nerden izleyecektin?
    Diyor du ki "ama bu senin hayatın..sana özel değil mi yaşadıkların,hissettiklerin?Ben özel durumları yazmıyorum zaten, o ayrı..Ama bi düşünsene o çok severek dinlediğin aşk şarkıları o sanatçıların özeli değil mi? Ya da şairler yazdığı şiirlerini kendilerine has duygular olduğu için saklasalardı kendilerine,nerden bilecektik ne hissettiklerini?   Diyeceksiniz ki ne alâka,sen şair ya da sanatçı değilsin ki? Demek istediğim şu; Paylaşımcı insanlar olmasa geçtim interneti,hayat çok daha sıkıcı bir yer olurdu bence..Çok daha sıradan...
     Ben seviyorum başka insanlar ne düşünür,ne hisseder,neler yaşar öğrenmeyi..Film izlerken ya da kitap okurken yaptığımız da bu esasen..Başka hayatlara tanık olma..Gerçek yada değil,ama başkalarının hayatları,düşünceleri...
    Live Space ime yazmaya başlarken,daha çok nette rastladığım-uğraştığım şeylerden,kullandığım programlardan falan bahsederim diye başladım.Soruyordunuz ya hep,"ne yapıyorsun sen nette,ben bişey bulamıyorum yapacak pek" diye..Nelerle vakit geçirdiğimi anlatacaktım ben de..Sonra nasıl oldu anlamadım ama daha çok kişisel bi blog haline dönüştü işte:)
    Ve blogger'da yazmaya başladığımda,(daha siz bile bilmezken blog açtığımı canım arkadaşlarım:))bloguma gelip ilk yorum yazan dünyanın bir ucundan( hem de o acaip bi şekilde sevdiğim bi ucundan) bir blogger olunca,şaşırmakla birlikte çok mutlu da oldum..
    Sormuştu ya bana arkadaşım "rahatsız etmez mi insanı ama" diye...İnternette yapabileceği o kadar çok şey varken,birileri gelip de senin yazdıklarını okumayı tercih ediyorsa-ederse eğer,bu çok hoş birşey bence :) olumlu veya olumsuz yorum alıyorsan söylediklerin dikkate alınıyor,karşındaki seni muhatabı kabul ediyor demektir.Daha bir çok şey sıralayabilirim bu soruya cevaben.Ama bu kadarı da kâfi herhalde dimi:)
     Şimdi daha iyi anlatabilmişimdir umarım kendimi.Olur da yolu düşerse buraya birgün,soruyu soran arkadaşım da anlar belki beni...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...