Haritanın En Ücrâ Köşesi...

...Masidherya diye bir yer

12 Aralık 2009 Cumartesi

Personel değişim programı :)

Bugün evime yakın olan bir markete alışverişe gittim.Aynı iş kolundan olduğumuz için ordaki arkadaşlarla konuşuruz az-çok. Bana "nasıl gidiyor" diye sordu bu arkadaşlardan biri alışverişimi yaptıktan sonra."iyi" dedim. "senin nasıl gidiyor,memnun musun? " diye sordum sonra...Önce "bilmiyorum" dedi.Sonra bizim şirkete netten cv bırakmak istediğini ama bizim bölge için açık pozisyon bulunmadığından cv bırakamadığından sözetti.Ufak-tefek detay birkaç şeyden daha sözettik.
        Eve gelirken yolda dedim ki kendi kendime ;"sahi,öğrencilere değişim programları oluyor ya,bizim niye personel değişim programımız yok ki? " Yok ülkelerarası bi program beklemiyorum onlarınki gibi (böyle birşey olsa muhteşem olur zaten)  ama ne bileyim
hani aynı sektördeki firmalar değişik deneyimler edinmek ve (bizim de)edinmemiz için böyle  birşey yapsalar güzel olmaz mı yani?
      Ve devam ediyorum tabi düşünmeye, ortaya nasıl olaylar çıkabilir böyle birşey olsa diye...
     *Birbirimizin çalışma şartlarını merak etmekten kurtulurduk bi kere.Program bittiğinde tekrar kendi işyerimize döndüğümüzde;
A)  Keşke hiç gitmeseydim,merak ederdim falan ama en azından çalışma şartlarımın diğerlerine oranla bu kadar ağır olduğunu bilip kahrolmazdım!
B)  Hâlime bin şükür,beterin de beteri varmış.Orda daha ne kadar kalabilirdim acaba?
C)  (işyerimizden zaten memnunsak)  Evet,bi kez daha anladım ki doğru yerde bulunmaktayım
D)  Anladım ki patronlar değişik olsa da personeller hep aynı olmak zorunda!
E)  Değişiklik oldu be,içim sıkılmıştı hep aynı mekân,hep aynı kişiler..
F)  Güzeldi,ama her güzel şey gibi bitti..
        gibi şeyler söyleyebiliriz meselâ.Daha pek çok ihtimal var tabi.Ama genel itibariyle yukarıdaki şıklardan birinin alt cümleleri olur bunlar sanırım.D şıkkı birçok yaşanmışlığın temsilcisi olabilir örneğin.
     *Ortaya çok garip şeyler çıkabilir ;
1. Diğer firmanın patron(lar)ına yalakalanma metoduyla program kapsamında çalıştığı şirkette kalıcı olmak isteyenlerin olma ihtimali yüksek
2. Tam tersi,programı bitiremeden kendi firmasına dönmek isteyenler çıkabilir ve bu durumda asıl çalıştığı firma bunu kabul etse ortada personel fazlası olur.O fazla personel(ler) nolcak? onları da  kendi firmasına mı postalasınlar yani kendi elamanları mızıtıyo diye:)
3. Bir de olayın patron tarafı var tabi:) Yeni gelen personelden ziyadesiyle memnun kalan patron,onu işe alır,diğeri de ortada kalır mesela:)
4. ya da patron personelinin kıymetini anlar yokluğunda ve geri geldiğinde güzel bi zam yapar maaşına(işte bu çok uç bi ihtimal oldu,geri geldikten sonra değil ama personel durumu farkedip geri gelmemekle tehdit ederse belllki:)  )
5.Ne biliyim yaaa biraz da siz uydurun işte:) benden bu kadar..(bi dk bunlar benim kişisel saçma teorilerim,siz niye uydurasınız ki dimi:) ama uydurmak isterseniz o ayrı..)
      Bir de sistemi tam kavrayamamış olanlar olursa o zaman tam komedi olur işte:) Market çalışanının  bir hastanede,ya da iş hayatında çok fazla konuşma gerekliliği olmamış bi muhasebe elemanının (var mıdır bu tür bi muhasebe elemanı bilmiyorum,attım işte) uzun süren bi suskunluk dönemi sonrasında bir call center da çalışmak istemesi gibi mesela:)  Daha komikleri de olabilir ama suyunu çıkarmamak lazım:)
      Yok yok..Olacak iş değil bu değişim programı.Marketten eve gelene kadar geçen kısa zamanda kurgulamak bile yetti anlamam için:) 

2 yorum:

Slm Masidherya
Yazınız okudumki.Değişim programı gençler için iyi olacak.Yeni bir sürü öğrenecekler ve çabuk ortama uyum sağlayacaklar.
Ama yetişkinler çok gergin ve stresli olacaklar.
Hatta yeni ortama uyum sağlayamaz.
Sonra ben blonumun en alt kısmına ' Sakura ' resimler koydum.
Selametle
 
hayata geçirilmiş böyle bir değişim programı yok zaten.Ben sadece olsa nasıl olur diye düşündüklerimi yazdım buraya:)söylediklerinizde haklısınız.Böyle birşey olsa yetişkinler daha çok etkilenir.sitenize bakacağım.sakura resimleri koymanıza sevindim.
iyi günler
 

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...