Haritanın En Ücrâ Köşesi...

...Masidherya diye bir yer

21 Aralık 2009 Pazartesi

Kesinlikle Deneyimlemelisiniz : Virtual Barbershop

      Ben bu bahsedeceğim şeyi çok önceden deneyimlemiştim.Bugün sık kullanılanlar listemi temizlerken tekrar rastladım.Birçoğunuz biliyor olabilirsiniz ama hâla bilmeyenler de vardır mutlaka..Aslında nasıl espirisini kaçırmadan anlatabileceğimi de bilemiyorum tam:)
     Yani önce açıklarsam,dinlediğinizde ne olduğunu bileceğiniz için çok ta şaşırmazsınız.O yüzden önce dinleyin,sonra yazının devamını okuyun derim ben...
     Yalnız bunun için önce çok ta kalitesiz olmayan bir kulaklığa ihtiyacımız var.Kulak dışı olanlar daha makbul.Kulaklıkları sağ kulaklık sağa,sol kulaklık sola gelecek şekilde takmanız da önemli.(Kulaklık olmadan hiçbir zevki kalmıyor cidden)
     Evet,kulaklıkları taktıktan sonra bilgisayarımızın sesini de açıyoruz biraz.Çok fazla açık olmasına gerek yok ama biraz yüksek olursa daha iyi oluyor.Sesi de ayarladıktan sonra gözlerimizi kapatıp dinlemeye başlıyoruz.İnternet hızınız yavaşsa durdurup biraz önbelleğe almasını beklemelisiniz.Ses kaydında takılma olursa play butonuna basıp devam edin.Yazının devamını dinledikten sonra okuyun lütfen...

                            BUYRUN TIKLAYIP DİNLEYİN ŞİMDİ :)





       Benim ilk verdiğim tepki, kulaklıklar tam olarak kulağıma oturmasına rağmen,çıkarıp ses dışardan mı geliyor acaba diye bakmaktı:) En çok ta kulağıma fısıldadığı kısım etkilemişti beni..Beynin farklı mesafelerdeki-yönlerdeki  sesleri algılayışını inceleyen mükemmel bir çalışma bence bu sanal berber...Ben kendimi tam olarak berberdeymişim gibi hissedemedim ama kardeşlerime dinlettim, onlar gerçekmiş gibi tepkiler verdiler:)Özellikle de ense traşı kısmında:)Mücocan, adam  kulağına fısıldadıktan sonra
"nasıl olur yaaa" deyip kulaklığı çıkarttı hatta.

     Aslında  enteresan bir durum yok ortada.İnsan beyninin sesleri algılayışı baz alınarak yapılan bir kayıt tekniği.Basit gibi duruyor,ama zeka ürünü bi fikir bence. Müzik albümlerinde veya sinemada niye kullanmıyorlar bu kayıt tekniğini acaba? Kulllanıyorlar da biz mi bilmiyoruz yoksa? Buna bir bakayım bi ara:) Benzeri çalışmalara rastlayan varsa,ya da bilen, bana da bildirsin lütfen.Bu tekniğin adı ne bilmiyorum ama ben buna sesin 3 boyutlu hâli demiştim ilk dinlediğimde:) 
     Sevgili kardeşlerim an itibariyle facebook ta da yayınladıktan sonra artık bilmeyen kalır mı dersiniz? Malum,orda bişeyin yayılması ışık hızına yakın nerdeyse:) ya da ben kullanmadığım için bana öyle geliyor,bilemiyorum..
     Neyse,umarım beğenmişsinizdir..Bu günlük de benden bu kadar.Hadi iyi geceler
     

1 yorum:

süpermiş cidden :)
 

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...