Haritanın En Ücrâ Köşesi...

...Masidherya diye bir yer

10 Aralık 2009 Perşembe

Burundanga'dan Bursa Botanik Parkı'na :)



         Muhtemelen hepinize gelmiştir şu burundanga maili.Benim msn listemde de bu tür mailleri yaymayı görev edinmiş bir-iki arkadaş var ve sağolsunlar sayelerinde hiçbirşeyden habersiz kalmıyorum:)
         İnandırıcı gelmemekle birlikte "araştırırım bi ara" deyip silmemiştim maili.Dün akşam mailleri silerken araştırdım biraz.Google aramalarında mailin farklı sayfalardaki kopyasından başka birşey bulamadım.Sadece Türkçe değil başka dillerde de var aynı mail:) Ama herhangi bir araştırma yazısına,ciddi bir haber sayfasına rastlayamadım.
        Böyle olmayacak dedim ve vikipedi'den sorguladım.Burundanga diye aradığımda türkçe vikipedi sayfasında hiçbir sonuç çıkmadı.Scopolamine diye arayayım dedim.Bu arama sonuçlarında da burundanga ibaresine rastlayamadım.sonra ingilizce wikipedia da aramaya devam ettim.Burada sanırım sıralanan ilk sonuçtu google çeviri Türkçe'ye çevirip anlamaya çalıştığım:)Aslında oldukça açıklayıcı bi sayfaydı.Hatta burundanga'nın  mail zincirlerine konu olduğundan falan da bahsetmiş.Ama çeviri zayıf,bende ingilizce yok:) Çok net bi sonuca ulaşamadım  anlayacağınız.
       Sonuç olarak;bu mailin doğruluk ihtimali olmakla birlikte bana hâla çok ta inandırıcı gelmemekte.Tabi ki her dâim dikkatli olmalıyız o ayrı...
       Diyeceksiniz Bursa Botanik Parkı ile ne alâkası var bu araştırmanın.Alâkası yok efendim..Ben yok şöyle bitkiler, yok böyle bitkiler diye sorgularken çıkan sonuçlardan biriydi Bursa Botanik Parkı.İsmi bile yeterli bence "nasıl bi yermiş bakayım" demek için.Kaldı ki alt açıklamada  " Botanik parkta JAPON BAHÇESİ,Fransız bahçesi,İngiliz bahçesi,gül bahçesi,kaya bahçesi...gibi adlarla değişik bahçe alanları oluşturulmuştur" cümlesini okuyunca bakmadan geçemezdim:)
     Bahsetmeye bi başlarsam ardı arkası gelmez.Benim hayranı olduğum sakura ağaçları(türkçe japon kirazı) bile varmış..Daha ne diyeyim...
     Vikipedi Bursa Botanik Park sayfasına buradan bakabilirsiniz.E bu kadar bahsettim bir-iki resim koymadan olmaz dimi:)


     
Ördek evi resmi burdan,mavili bulutlu manzara burdan,yukarıdan 6.resim burdan, diğerlerinin üzerinde site isimleri var zaten..
         Ölmeden gitmek istediğim yerlere bitane daha eklendi iyi mi? Daha İstanbul'daki parkları gezmeyi beceremezken,git Bursa'daki parkı gezmek istiyorum de.Oldu! Bursa botanik parka gidebilir miyim,gidebilirsem ne zaman gidebilirim,kim(ler)le giderim,nasıl giderim bilemiyorum..Şu an bildiğim tek şey var; birazdan işe gitmem gerektiği...





1 yorum:

Merhaba Masidherya
İlk önce bloguma geldiğiniz için teşekkürderim.
Merak ettim de buraya geldim.
Siz blog yeni başlamışınız.
Size hayırlı olsun.
Bugünkü yazınıza baktım.
Bursa botanik parkı resimlere baktım.
Baya büyük güzel ve bende gitmek isterim.
Sonra ben sizi bloguma ekledim.
İnşallah siz rahatsız olmayacaksınız.
Siz ' Sakura'dan bahsettiniz.
Japonyada Nisan ayında sakura çiçekler açılır ve millet ağaçın altında ziyefet çeker.
Ama çiçekler sadece 1 haftada sona erirler.
Japonların en sevdiği ağaçtır.
Size kolay gelsiniz
 

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...