Haritanın En Ücrâ Köşesi...

...Masidherya diye bir yer

1 Mart 2010 Pazartesi

Sözümü Tutamadım :(

 
             Kendi kendime şurada bahsettiğim kitap çadırından aldığım kitapları bitirmeden yeni kitaplar almayacağım demiştim.Çok kesin ve net bi söz değildi ama sonuçta öyle bir karar almıştım.Defalarca kitapçılara gitmeme rağmen sözümde duruyordum da.Ama geçen gün gittiğim bi mağazadaki kitaplarda fena halde aklım kalınca,ve bugün aynı mağazaya tekrar yolum düşünce dayanamadım.İki tane deneme kitabı aldım.Gerçi fiyatları çok uygundu ama sözümde duramadığıma üzüldüm.Ama kitap görünce dünyayla irtibatım geçici olarak kesiliyor ve o esnada verdiğim sözleri unutuyorum.Hatırladığımda ise kitabı almaya çoktan karar vermiş,arka kapağını,ön sözünü ve içinden de rastgele birkaç sayfayı okumuş oluyorum.E sonra da vazgeçmek çok zor oluyor.Hatta bugün olduğu gibi,herzaman mümkün olmayabiliyor.
      İçnot: Yine o yazıda alamadığım için içimde kalmış olan bir polisiye vardı ya,onu almak da nasip oldu sonradan.Bu yıl o kitap çadırı geçen senelerden daha uzun kaldı.Ve kalan kitapların da fiyatlarını tekrar indirmişlerdi.Başka bi nedenle oraya tekrar gittiğimde kitap çadırının hâla kaldırılmamış olduğunu görünce öyle bi gidişim vardı ki görmeliydiniz:) O kitabın fiyatının düşmüş olduğunu da gördüğümde almadan durur muydum:)
         Bu arada kitapları alırken bozuk paralarımı vereyim dedim.50 kuruşum yetişmedi.Teyze sağolsun " hiç önemli değil,zaten öğrencisin" dedi.Helâlleştik ve hallettik.Yalnız öğrencilik yıllarımı çoktan geride bırakmama rağmen nedir bu beni öğrenci zannetmelerinin nedeni pek çözemedim.Ne yani. "sadece öğrenciler kitap okur,öğrencilik dönemini tamamlayınca kitap okumaya da gerek kalmaz " mantığında mı bazıları acaba? Daha çok kitapçılarda karşılaşıyorum bu öğrenci zannedilme durumuyla.Bir de toplu taşıma araçlarında:) "Öğrenci ücreti mi alıyoruz buradan?" sorusuyla az muhatap olmamışımdır.Bu arada bu durumdan istifade ediyorum zannedilmesin.Tabi ki her seferinde öğrenci olmadığımı belirtiyorum.Belki de biraz paçoz,düz giyiniş tarzım yüzünden öyle zannediliyorum diyeceğim ama artık öğrenciler de fazlasıyla süslü:)Anlamadım gitti nedir sebebi...
         Aldığım kitaplardan söz etmeyeceğim.Okuyunca bahsetmek çok daha güzel oluyor .Şimdilerde 3 kitaba birden devam ediyorum.Eskiden bir kitaba başlayınca onu bitirmeden bir başkasına başlamak istemiyordum.Ama nedense artık böyle biraz ondan,biraz diğerinden okumak daha hoş geliyor.Arada geçen zamanda diğer kitabı daha çok merak edebiliyorum diye belki de...
        Bu arada metro jetonları değişmiş.Yeni jetonlar plastik.He bir de bazı metro girişlerine jeton alma makinesi konulmuş.Sadece metal para değil,kağıt banknotlar da kullanılabiliyor jeton alımında.Güzel olmuş bence.Birkaç gün dışarı çıkmayınca bile ne çok şey değişiyor etrafta.
         Yorucu ama güzel bi gündü.Diğer detaylara hiç girmeyeyim yoksa malûm,bu yazı bitmez:)

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...