Haritanın En Ücrâ Köşesi...

...Masidherya diye bir yer

18 Eylül 2010 Cumartesi

Olmuş mu ?

       Önceleri gerçekten faydaları olabileceğini düşündüğüm için başladı doğal taş merakım.Sonra sadece doğal oldukları için sevmeye başladım.Her birinin diğerinden farklı oluşu beni en çok cezbeden...Normalde takı takmayı pek sevmem.Ama doğal taşlarla ilgilenmeye başladıktan sonra yapmayı bile sever oldum.Gerçi hâlâ çok acemiyim ama uğraştıkça daha iyi olacak gibi:) 
      
      Çok sık uğraşıyorum diyemem takı yapmakla.Son yaptıklarımsa bunlar ;



        Bunlar tel kullanarak yaptığım ilk denemeler.Bağlantıları kıvırmaya alışma denemeleri...





        Üstteki ametist ve pembe kuvars,alttaki ise turkuaz...




        Bunda çiçekleri birbirinden ayrı yapmayı istemiştim aslında.ama düzgün ayarlayamadığım için böyle oldu.Bozmaya da kıyamadım.Kullandığım taş ise sedef...





        Ortadaki yıldız taşı.Çocukken babam almıştı yıldız taşından bir bileklik.Adını bilmiyordum o zamanlar tabi.Güneş ışığında, bir de ıslanınca nasıl da parladığını izler dururdum dakikalarca.Sonra kopup dağılmış ve kaybolmuştu.Çok üzülmüştüm tabi.Yıllar sonra tekrar rastladığımda yıldız taşına ne kadar sevindim anlatamam...Bir de lacivert rengi var ki o da çok hoş...




        Bunları da dün yaptım.En soldakinin ortasındaki mercan,siyahlar oniks,diğer kırmızılar lâl.Böyle çok sade gibi oldu,bir de şöyle denedim ;






       Resimde görünmüyor pek ama sağdakine de aşağıdaki boncuklu halkaları ekledim




        Bu boncukların da çocukluğuma uzanan bir hikâyesi var aslında.Annemin bi hırkası vardı,üzerinde bu boncuklardan işleme çiçeği olan...İlk gördüğümde bunlar benim olmalı dedim :) Tabi ben istiyorum diye hırkanın işlemesini sökecek halimiz yok,sabırla hırkanın eskimesini bekledim çaresiz.Şimdi olsa gider bi tuhafiyeden yada ıvır-zıvırcıdan istediğim kadar boncuk alırım,ama o çocuk halimle aklıma gelmedi işte:) Uzun süredir varlığını bile unutmuştum.Tekrar elime geçince bu şekilde kullanmak geldi aklıma.Gerçi halkalara dizmek baya zor oldu. 

       Son olarak bir de toplu hatıra resmi :)





















0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...